INTERESANTI


Jautājumi pašdiagnostikai/pašnovērtējumam


Tātad, lūk, 87 jautājumi, uz kuriem Jums jāsniedz izvērtētas, pārdomātas un pamatotas atbildes. Esiet iespējami atklāti paši ar sevi, jo tikai un vienīgi Jums ir zināmas patiesās atbildes uz šiem jautājumiem, kā arī neviens cits izņemot Jūs pašu nespēs novērtēt ieguvumu, kādu tās varētu sniegt.

1)      Cik dažādu pārdošanas metožu un paņēmienu Jūs šobrīd pielietojat?

____ Vienu (1 punkts) ____ No viena līdz četriem (2 punkti) ____ Piecus un vairāk (3 punkti)

2)      Kādu skaitu Jums jaunu pārdošanas paņēmienu esat izmantojuši pēdējo 12 mēnešu laikā?

____ Nevienu (0) ____ Vienu (1) ____ Divus līdz četrus(2) ____ Piecus un vairāk (4)

3)      Vai Jums ir zināmi tie faktori, kas saskarsmē ar apkārtējo vidi kopumā nes rezultātus un ietekmē Jūsu klientu skaita pieaugumu, kā arī nodrošina visu to preču (preču līniju) noietu, kas Jums ir pieejami? Ja jā, tad cik tādus faktorus Jūs zināt?

____ Nevienu (0) ____ Dažus (1) ____ Lielāko vairumu (2) ____ Visus (4)

4)      Cik daudz shēmu klientu skaita palielināšanai pēc rekomendācijām no tiem, kuri jau ar jums ir sadarbojušies, Jums ir? Turklāt, tādu sistēmu, kurām seko Jūsu darbinieki darbā ar klientiem?

____ Nevienas (0) ____ Viena (1) ____ Viena līdz divas (2) ____ Sešas un vairāk (4)

5)      Kādā virzienā attīstās Jūsu mārketinga stratēģija – taktiskajā vai stratēģiskajā?

____ Taktiskajā (0) ____ Stratēģiskajā (2)

6)      Vai Jūsu biznesam piemīt spēcīga Unikāla Pārdošanas Pozīcija (UPP), kas labi zināma Jūsu mērķa tirgū un pateicoties kurai Jūsu potenciālie klienti to asociē tieši ar Jums un Jūsu piedāvāto preci (pakalpojumu) kā visvēlamāko risinājumu viņu problēmām?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

7)      Vai Jums ir zināms: a) cik preču (pakalpojumu) vidēji iegādājas Jūsu klients b) kāpēc iznākumā viņi pārtrauc iegādi pie Jums?

____ Nezinu, ne vienu ne otru (0) ____ Esmu informēts par vienu no punktiem (1) ____ Jā, esmu lietas kursā par abiem (3)


8)      Vai Jums ir izstrādāti iespējamie plāni, darbības virzieni un programmas, kas vērsti uz to, lai maksimāli samazinātu to Klieņu skaitu, kas pārtrauc pie Jums iepirkties?
____ Nē (0) ____ Jā (2)

9)      Vai Jums ir detalizēta potenciālo un iespējamo klientu datu bāze: vārds un uzvārds, kontaktinformācija, darījumu joma (kādas Jūsu preces viņi jau ir iegādājušies, ko vēl nav iegādājušies), kā viņi pie Jums ir nonākuši, pēdējā viņu pirkuma summa un tās apjoms, utt.?

____ Nē(0) ____ Daļēji (1) ____ Jā, pilnībā (3)

10)  Vai Jūs izmantojat uzskaites datus strādājot ar potenciālo/esošo klientu kategorijām, turklāt izmantojot dažādus veidus atkarībā no Jūsu preču vai pakalpojumu klāsta?

____ Nē (0) ____ Jā (3)

11)  Vai Jums ir precīzi un droši zināms, no kurienes (kā, pateicoties kam utt.) pie Jums nonāk visi (nu, vai vismaz lielākā daļa) Jūsu klienti un ienākumi, kā arī vai Jums ir droši un precīzi zināms kā Jūs varat efektīvi palielināt to skaitu, kuri pie Jums ierodas šādā veidā?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

12)  Vai Jums zināmas iespējas, saskaņā ar kurām var vispārējā mērogā paplašināt Jūsu biznesu, proti, kur tās meklējamas un kādā veidā īstenojamas?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

13)  Vai vismaz 25% no Jūsu pircējiem ir tie, kas ieradušies pēc Jūsu pastāvīgo klientu ieteikumiem? 

____ Nē (0) ____ Jā (2)

14)  Vai šādu klientu skaits laikam ejot samazinās vai palielinās?

____ Samazinās (0) ____ Palielinās (2)

15)  Vai Jums ir pieejama rūpīgi izstrādāta sistēma, kurā aplūkot klientu atsauksmes un veiksmes stāstus saistībā ar Jūsu preci (pakalpojumiem) ?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

16)  Ja atbildējāt apstiprinoši uz iepriekšējo jautājumu, tad cik daudz klientu atsauksmju vai veiksmes stāstu ir Jūsu rīcībā?

____ 1-5 (1) ____ 6-10 (2) ____ 11-20 (3) ____ 21 un vairāk (4)

17)  Vai Jūs efektīvi izmantojat šīs atsauksmes un stāstus savā marketingā, reklāmas materiālos un citur, lai veicinātu pārdošanu?

____ Nē (0) ____ Dažkārt (1) ____ Protams, nepārtraukti (3)

18)  Vai Jūsu rīcībā ir rekomendācijas, ko esat saņēmuši no ievērojamiem un Jūsu sfērā panākumus guvušiem ļaudīm?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

19)  Cik daudz tāda veida rekomendāciju ir Jūsu rīcībā?

____ Nevienas (0) ____ 1-3 (1) ____ 4-9 (2) ____ 10 un vairāk (3)

20)  Vai Jums ir izstrādāts veids kā uzkrāt šādas rekomendācijas no pazīstamiem cilvēkiem un vai Jūs šo rezultātu pielietojat praksē?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

21)  Vai Jūs esat noslēguši stratēģiskās alianses (partnerības) vienošanās ar citiem veiksmīgiem uzņēmējiem un potenciāli veiksmīgām kompānijām, kuri patiesībā strādājot sniedz ieguvumu Jums?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

22)  Ja jā, tad cik šādu alianšu (partneru) šobrīd darbojas Jūsu biznesa labā?

____ Viena (1) ____ 2-5 (2) ____ 6-9 (3) ____ 10 un vairāk (4)

23)  Vai Jūs katru ceturksni pievienojat savam mārketinga portfelim, dažādus materiālus ar netiešas reklāmas raksturu (piemēram, rakstus un citas publikācijas kā par Jums, tā citiem cilvēkiem)?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

24)  Ja jā, tad cik tamlīdzīgu materiālu (vidēji) Jūs pievienojat katru ceturksni?

____ 1 (1) ____ 2-3 (2) ____ 4-9 (3) ____ 10 un vairāk (4)

25)  Vai Jūs regulāri testējat dažādus elementus reklāmas materiālos (piemēram, reklāmas tekstu virsrakstus, uzvedinošus piedāvājumus par prezentācijām, dažādus gan telefoniskus, gan rakstiskus komunikācijas elementus utt.)?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

26)  Ja jā, tad cik daudz šādu elementu (par kuriem tikko runājām) Jūs esat izmēģinājuši pēdējos 12 mēnešos?

____ 1 (1) ____ 2-9 (2) ____ 10-20 (3) ____ 21 un vairāk (4)

27)  Vai Jums ir izstrādāta līdzi sekošanas sistēma, ar kuras palīdzību Jūs regulāri atgādināt par sevi un pamudināt uz darbību savus potenciālos un reālos klientus, kurus Jums izdevies iegūt?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

28)  Cik bieži Jūs īstenojat sekošanu līdzi saviem potenciālajiem un esošajiem klientiem pa telefonu, ar e-pasta palīdzību, pa faksu vai personīgi?

____Nekad (0) ____Reizi pusgadā (1) ____Reizi ceturksnī (2) ____Daudz biežāk (3)

29)  Vai Jums ir zināma precīza summa, kādu jums izmaksā jauna pircēja pievēršana, un ja jā, tad vai Jūs regulāri ieguldāt nepieciešamo summu savā marketinga darbībā, no tekošā rēķina pārskaitot naudu konkrētā skaita jauno klientu nodrošināšanai?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

30)  Vai Jums ir sakārtota papildu pārdošanas sistēma jeb vai Jūs piedāvājat saviem šī brīža klientiem iegādāties arī citas savas preces (vai arī Jūs regulāri ieviešat pārdošanas ciklā jaunas preces un piedāvājat tās esošajiem klientiem)?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

31)  Ja jā, tad kādu skaitu preču Jūs papildus piedāvājat esošajiem klientiem?

____ 1-2 (1) ____ 3-9 (2) ____ 10 un vairāk (3)

32)  Cik bieži Jūs sakoncentrējat lielāko daļu sava laika un pūļu mārketinga darbam un biznesa pārvaldīšanai?

____ Nekad (0) ____ Reizi pusgadā (1) ____ Reizi ceturksnī (2) ____ Biežāk (3)

33)  Vai Jūs piekrītat Pītera Drūkera apgalvojumam, ka „vienīgais, kas dod klientus un ienākumus - ir mārketings un inovācijas, savukārt viss pārējais tikai palielina izmaksas”?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

34)  Vai Jūs savā darbā piedāvājat klientiem novelt no pleciem risku un uzņematies to viņu vietā kā instrumentu pārdošanas nodrošināšanai un konkurentu priekšrocību iegūšanai?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

35)  Ja jā, tad cik paņēmienu tamlīdzīga „riska pārcelšanai” Jūs esat savā praksē izmēģinājuši?

____ Nevienu (0) ____ 1(1) ____ 2-4 (2) ____ 5 un vairāk (3)

36)  Kādus no svarīgākajiem elementiem komerciālajiem piedāvājumiem Jūs testējat regulāri?

____ Neko netestēju (0) ____ Tikai virsrakstus (1) ____ Virsrakstus un tiešo piedāvājumu (asortiments, cena, noteikumi) (2) ____ Virsrakstus, piedāvājumus un riska pārcelšanas piedāvājumus (garantijas) (3)

37)  Vai Jūs izmantojat dažādus bonusus (kā materiālos, tā nemateriālos) lai stimulētu nekavējošu pircēja lēmumu?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

38)  Kādus rezultātus Jums sniedz Jūsu izmēģinājumi, ar to saprotot Jūsu biznesa ienākumu pieaugumu?

____Uzlabojums mazāks par 10%(1)____11-30%(2)____31-50%(3) ____51-99%(4) ____ 100% (ienākumu dubultošanās) un vairāk (5)

39)  Vai savā marketinga darbībā Jūs izmantojat PR iespējas (masu informācijas līdzekļus, personīgos sakarus, kā arī intervijas avīzēs, žurnālos, radio ēterā utt.)?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

40)  Vai Jūs šos materiālus izmantojat pilnībā vai daļēji reklāmu izveidē?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

41)  Vai Jūs rakstāt slejas, atskaites un grāmatas, ko izmantot kā pozicionēšanas un pārdošanas instrumentu?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

42)  Vai Jums ir pieejams saraksts ar perspektīvākajiem Jūsu mērķauditorijas cilvēkiem, kuri (saraksts ar viņu adresēm, e-pastiem, pasta adresēm vai citiem datiem)?

____ Nē (0) ____ Jā (2)


43)  Vai Jums zināms atmaksāšanās rādītāji tiem izdevumiem, kas novirzīti jaunu klientu piesaistei (citiem vārdiem, kādu peļņu vidēji dod katrs klients atvelkot izdevumus viņa piesaistei un noturēšanai)?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

44)  Vai Jums ir sastādīta visperspektīvāko klientu kartotēka, lai pastāvīgi papildinātu sarakstu (viņu e-pasti, pasta adreses un citi dati)?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

45)  Cik bieži Jūs saviem esošajiem un potenciālajiem klientiem izsūtāt kvalitatīvas, jūtami izdevīgas e-pasta vēstules?

____ Nekad (0) ____ Neregulāri (1) ____ Reizi ceturksnī (2) ____ Ik mēnesi un biežāk (3)

46)  Vai šīs vēstules patiešām ir lietderīgas un vērtīgas Jūsu klientiem, nevis orientētas vien uz Jūsu vajadzību apmierināšanu?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

47)  Vai Jums ir mājas lapa, kas noformēta saskaņā ar primārā mārketinga (primāri atgriezeniska) principiem?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

48)  Vai Jūs veicat efektīvu (jeb tādu, kas dod jūtamu un acīmredzamu rezultātu) meklētāja optimizāciju Jūsu mājas lapās, lai pievilinātu vairāk potenciālos un reālos klientus, kā arī partnerus?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

49)  Vai Jums ir izstrādāta reāla sistēma, ar kuras palīdzību atrast nevis vienu, bet vairākus ienākumu plūsmas virzienus Jūsu biznesam?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

50)  Vai Jūsu rīcībā ir saraksts ar potenciālajiem perspektīvajiem partneriem, kas varētu nest Jūsu biznesam papildus ienākumus, ja Jūs noslēgtu partneru vienošanos (aliansi)?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

51)  Ja jā, tad cik iespējamo potenciāli perspektīvo partneru vārdu ir šajā sarakstā (tajā skaitā arī visa nepieciešamā kontaktinformācija)?

____ 1-5 (1) ____ 6-10 (2) ____ 11-20 (3) ____ 21-50 (4) ____ 51 un vairāk (5)

52)  Vai Jūs un tie Jūsu darbinieki, kuri strādā ar klientiem iziet regulāras treniņprogrammas un citu apmācību, kas attiecas uz pārdošanas efektivitātes celšanu?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

53)  Ja jā, tad cik regulāri Jūs un Jūsu darbinieki izejat dažādas izglītojošas programmas šajā jomā?

____ Tas noticis tikai vienreiz (0) ____ Reizi gadā vai retāk (1) ____ Reizi pusgadā (2) ____ Katru mēnesi (3)

54)  Kāds ir to konkurējošo priekšrocību skaits, ko Jūs esat izstrādājuši un ieviesuši pašu biznesā?

____ Nevienu (0) ____ Vienu (1) ____ 2-5 (2) ____ 6 un vairāk (3)

55)  Vai Jums ir izstrādāti paņēmieni, ar kuriem pārvērst potenciālos klientus reālajos, kas nes peļņu, tajā skaitā arī no papildus pārdošanām?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

56)  Ja jā, tad cik dažādu paņēmienu Jūs izmantojat savā darbā?

____ Vienu (1) ____ 2-3 (2) ____ 4 un vairāk (3)

57)  Vai Jūs regulāri nodarbojaties ar potenciālo un esošo klientu apmācību un zināšanu līmeņa celšanu?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

58)  Cik daudz apstiprinātu sarakstu (potenciālo klientu saraksti) Jūs izmantojat maksimāli kvalitatīvam Jūsu patērētāju tārgetingam?

____ Nevienu (0) ____ Vienu (1) ____ 2-5 (2) ____ 6-10 (3) ____ 11 un vairāk (4)

59)  Vai Jūs esat pārliecināti, ka Jūsu mārketinga stratēģija dara Jūsu komercpiedāvājumus patērētājiem pievilcīgus?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

60)  Ja nē, tad cik dažādu paņēmienu Jūs varētu izmantot šobrīd, lai paaugstinātu savu komercpiedāvājumu efektivitāti un ievērojami uzlabotu reklāmas materiālu rezultativitāti?

____ Vienu (1) ____ 2-5 (2) ____ 6-10 (3) ____ vairāk kā 10 (4)

61)  Cik papildus preču (lai nodrošinātu tūlītēju papildus pārdošanu – upsell)  Jūs šobrīd pievienojat saviem komercpiedāvājumiem (ar to ir domāts ne tikai Jūsu preces, bet arī citu uzņēmēju preces, no kuru pārdošanas Jūs saņemat komisijas maksu)?

____ Nevienu (0) ____ Vienu (1) ____ 2-5 (2) ____ 6 un vairāk (3)

62)  Vai Jūs piedāvājat katram savam klientam vēl kvalitatīvāku un funkcionālāku preci, lai maksimāli palielinātu pirkuma summu?

____ Nē (0) ____ Jā (2)



63)  Ja nē, tad cik daudz iespēju Jums ir, lai uzsāktu to darīt tieši tagad?

____ Nevienas (0) ____ Viena (1) ____ 2-5 (2) ____ 6 un vairāk (3)

64)  Vai Jūs īstenojat partnerību, kuras ietvaros piedāvājat viņu preces saviem potenciālajiem un esošajiem klientiem?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

65)  Vai Jūs rīkojat tādus speciālus pasākumus, kā semināri, apspriedes ar darbiniekiem, kā arī ar citiem uzņēmējiem, savu jauno preču prezentācijas, tikšanās ar ražotājiem utt.?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

66)  Vai Jūs nodarbojaties ar savu potenciālo klientu ētisku (bet efektīvu) sagatavošanu pirmajai iegādei pie Jums ar mērķi pamudināt viņus pie Jums atgriezties arī turpmāk un pirkt no Jums atkal?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

67)  Vai Jūs regulāri PERSONĪGI sazināties un sarunājaties ar potenciālajiem un esošajiem klientiem, lai uzzinātu un labāk izprastu viņu vēlmes un to, kādā veidā veidot ciešākas un uzticamākas savstarpējās attiecības?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

68)  Vai Jūs regulāri pērkat konkurentu preci, lai izpētītu to un uzzinātu, ko šī produkcija iemieso un ko Jūsu konkurenti pircēju labā dara tādu, ko nedarāt Jūs?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

69)  Vai pastāv vismaz 15-30 dažādu iespēju, kuras īstenojot Jūs spētu būtiski uzlabot savu biznesu, celt efektivitāti un peļņu. Kādu daudzumu šādu iespēju Jūs varat uzskatīt?

____ Nevienu (0) ____ 1-5 (1) ____ 6-10 (2) ____ 11-20 (3) ____ Vairāk kā 20 (4)

70)  Vai Jums ir detalizēts rakstisks plāns, kurā izklāstīta Jūsu mārketinga stratēģija un aprakstīti tie soļi, kuri jāsper saskaņā ar grafiku? Un vai Jūs sekojat šim plānam?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

71)  Ja jā, tad vai Jūs sekojat dotā plāna rezultātiem pēc izpildes, novērtējat šos rezultātus, aizstājat neefektīvos elementus ar efektīviem, pārskatāt aktīvus utt.?

____ Nē (0) ____ Dažkārt (1) ____ Jā, regulāri (2)

72)  Vai Jūsu rīcībā ir Jūsu biznesa e-mail mārketinga stratēģija un taktika, kurai pastāvīgi sekojat?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

73)  Vai Jūs apgūstat dažādus paņēmienus un darba metodes, kādus ar panākumiem pielieto citi uzņēmēji un kurus veiksmīgi varētu pielietot arī Jūs?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

74)  Ja jā, tad vai Jūs regulāri nodarbojaties (kā minimums – reizi ceturksnī) ar iepriekšējā jautājumā apskatīto piegājienu un paņēmienu ieviešanu un testēšanu, lai noskaidrotu kādu rezultātu tie dod un vai gadījumā tie nav efektīvāki kā tie, kurus izmantojat šobrīd?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

75)  Uz ko ir orientēts viss Jūsu mārketings un kā ienākumus nodrošinošie tā arī klientu apkalpošanas paņēmieni – uz raksturojumiem, aprakstiem un Jūsu preču iespējām vai uz ieguvumiem, ko tas sniedz pircējiem?

____ Uz preces raksturojumu (1) ____ Uz izdevīgumu pircējam (2)

76)  Vai Jums ir zināmi pieci galvenie iemesli, kāpēc potenciālie klienti pie Jums neiepērkas?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

77)  Ja jā, tad vai Jums ir pieejams efektīvs un rezultatīvs veids kā cīnīties ar dotajiem iemesliem un veids kā pārvarēt klientu iebildumus, kas tajos balstās?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

78)  Vai Jūs spējat konkrēti formulēt Jūsu biznesa ideoloģiju un izteikt to vienā īsā rindkopā?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

79)  Vai Jums ir zināms pilns visu aktīvu saraksts (gan materiālo, gan nemateriālo), kurus lietderīgi un efektīvi iesaistīt Jūsu biznesā?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

80)  Vai Jums zināmi visi tie aktīvi, iespējas un peļņu nesošie iemesli tik labi un pilnīgi, ka Jūs varat ķerties pie to uzlabošanas un efektivitātes celšanas katrā no aspektiem?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

81)  Cik bieži Jūs ieguldāt iespaidīgu daudzumu laika, pūļu un citus resursus, lai celtu Jūsu mārketinga, pārdošanas u.c. kvalitāti un rezultativitāti ar mērķi, lai paaugstinātu peļņu un kopējo Jūsu biznesa efektivitāti?

____ Nekad (0) ____ Reizi gadā (1) ____ Divreiz gadā (2) ____ Pastāvīgi (3)

82)  Cik no zināmajiem trim privātā biznesa attīstības modeļu veidiem un 32 peļņas ģenerētājiem Jūs šobrīd izmantojat savā darbā?

____ Nevienu (0) ____ Nedaudzus (1) ____ Apmēram trešdaļu (2) ____ Vairumu (3)

83)  Vai Jūs nepieciešamā veidā pielietojat „iepriekšēju pazīmju stratēģiju” savā mārketinga darbībā, darbā ar klientiem un pārdošanas nodrošināšanai?

____ Nē (0) ____ Dažkārt (1) ____ Jā, pastāvīgi (2)

84)  Vai Jūs zināt un spējat īsi un skaidri formulēt pašu lielāko mārketinga problēmu Jūsu biznesā?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

85)  Vai Jums ir zināma pati spēcīgākā un efektīvākā no Jūsu vēl neizmantotajām biznesa iespējām un vai Jūs spējat to īsi un skaidri formulēt?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

86)  Vai Jūs zināt, kuri mārketinga aspekti Jūsu biznesā skaitās visvājākie (piemēram, darbs ar potenciālajiem klientiem, pārdošanas nodrošināšana, informācijas par klientiem nodrošināšana utt.)?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

87)  Vai Jūs varat īsi formulēt galvenos un pašus perspektīvākos virzienus Jūsu biznesa attīstībai un peļņas palielināšanai?

____ Nē (0) ____ Jā (2)

Piesaki Individuālo konsultāciju tagad, 30 un 31 maijā un 
Esošās pārdošanas audits (pārbaude)  + DVD no videokonferences "Pieci pamat elementi pārdošanā" bezmaksas



ŅEM UN DARI !

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru