pirmdiena, 2013. gada 17. jūnijs

Ja nu ir sanācis, ka: 
1. esam atraduši potenciālu jaunu klientu (uzņēmumu) mūsu pakalpojumam vai produktam;
2. esam atraduši tā kontaktpersonu, kurš arī ir lēmējpersona;
3. esam veiksmīgi piezvanījuši un sarunājuši tikšanos;
4. esam novadījuši tikšanos, noskaidrojuši klienta vajadzības, iesējuši intereses graudu;
5. varbūt pat sagatavojuši individuālo priekšlikumu/piedāvājumu. 
KO UN KĀ TĀLĀK? 

Jaunākie pētījumi saka, ka darījums notiek tikai 7-8 saziņas reizē (ja neskaita tos izņēmuma gadījumus, kad netīšām esam klientam piezvanījuši tieši tajā brīdī, kad viņam mūsu produktu vai pakalpojumu ir ievajadzējies vai arī neskaitot tos gadījumus, kad mūsu spiegošanas avoti vēsta, ka rīt klientam tieši šāds gadījums būs...). 
Pētījums arī liecina, ka vidējais pārdevējs parasti apstājas pēc 3...4 saziņām (telefonsaruna, tikšanās, piedāvājums, pārzvans - ko esat nolēmuši?). 
Jūs teiksiet, ka zvanīt katru dienu (nedēļu, mēnesi) ir kaitinoši, ka potenciālais klients necels telefonu, izvairīsies, bļaus u.t.t. Un jums ir taisnība, ja to darīsiet ne gluži tajā veiksmīgākajā veidā...
Kā tad to var paveikt tā, lai potenciālajam klientam TAVA UZMĀCĪBA būtu patīkama? 
Pavisam vienkārši: 
1. Atcerēties apsveikt klientu vārda dienā
2. Atcerēties apsveikt klientu firmas dibināšanas dienā (tāds datums ir atrodams www.firmas.lv)
3. Atcerēties apsveikt klientu starptautiskajās svinamajās dienās (http://www.unesco.lv/lv/unesco/starptaut…
4. Atcerēties apsveikt klientu nozares svētkos - Celtnieku diena, Radiotehniķu diena u.t.t. (www.rambler.ru) 
5. Apsveikt klientu Lieldienās
6. Apsveikt klientu Līgo svētkos
7. Apsveikt klientu 18. novembrī
8. Apsveikt klientu Ziemassvētkos un Jaunajā gadā
9. Apsveikt klientu citu valstu dibināšanas/neatkarības dienā (ja ir kopuzņēmums) 
10. Apsveikt klientu dzimšanas dienā (puslīdz nopietniem cilvēkiem internetā var atrast personas kodu vai vismaz tā pirmo pusi)
11. Ja sieviete - 8. martā, ja vīrietis - vai nu 23. februārī, vai Igoros (jo tad svin arī Margotus jeb no otras puses Stogram)

Te nu ir veids, kā 11 reizes gadā jeb katru mēnesi atgādināt par sevi.
Vai tas aizņem daudz laika - nu nē?
Vai pie tā jāpiedomā un jāatceras - nu, protams!
Ja esi šo pasākumu uzsācis, nāksies būt konsekventam un apsveikt vienmēr, jo savādāk būs kā tajā anekdotē par pelīti, kura grozīja galvu un prasīja: "Kur ir mans sieriņš" 
Vēl dažas atziņas, kuras lielākā daļa zina un izpilda, bet tomēr:
a) sūtot apsveikumu - ne vārda par piedāvājumu
b) sūtot apsveikumu parakstāmies - Jānis Lielais, SIA LABĀKIE pakalpojumu attīstības vadītājs?
c) sūtot apsveikumu, sūtam to personalizētu, nevis Dārgie draugi vai Cienījamie biedri
d) sūtot apsveikumu ir jēga izlabot kļūdas
e) sūtot apsveikumu ir jēga piedomāt pie interesanta satura, kuru savukārt ir jēga notestēt uz 5-10 svešiem cilvēkiem
f) sagatavoties apsveikuma sūtīšanai ir jēga vismaz nedēļu pirms notikuma, lai nebūtu tā, ka "šis jaukais laiks mūs ir pārsteidzis nesagatavotus" (citāts no Panorāmas, kurā kādam agronomam prasīja, kā viņa kolhozs ir sagatavojies labības novākšanai).
g) ir jēga piesaistīt mākslinieku un noformēt sūtījumu pa smuko.
Kā jūs domājiet, kāpēc šis materiāls nācis gaisā tieši šobrīd? Neteikšu, izdomājiet paši! 

Vēl daudz interesanta ... lasiet šeit :http://www.draugiem.lv/begosaispardevejs/

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru