otrdiena, 2013. gada 2. aprīlis

Kā veidot Unikālo PĀRDOŠANAS piedāvājumu?


       Atceries multeni, kur galvenajam varonim vajadzēja pareizi ielikt komatu frāzē „Sodīt nedrīkst apžēlot”?
      Tā arī mums... Tā arī mūsu gadījumā komats liekas pats, atkarībā no tā, kā Tu ved sarunu ar potenciālo klientu.
       Kāds pārrunu laikā piegāž potenciālo klientu ar dažādiem tehniskiem raksturlielumiem un pūlas maksimāli parādīt savu zināšanu līmeni par produktu vai pakalpojumu.
       Cits bez pārtraukuma lej biezā straumē komplimentus par savu firmu un aizmirst par klientu. „Mums ir super piegādes! Tirgū mēs jau darbojamies 12 gadus! Tikai man ir salons super vietā, centrā, var labi piebraukt!” Un tā tālāk, tādā pašā garā.
       Trešais vispār, pavisam vienkārši, visu pārrunu laikā nedod klientam pateikt ne vārda un vairāku stundu garumā cenšas parādīt visus produkta vai pakalpojuma jaukumus un plusus, stāstot kāpēc ir izdevīgi strādāt tieši ar viņa firmu, stāsta par īpašo un tā tālāk. Un rezultātā, kā Tu domā kāda ir atbilde no potenciālā klienta, kuru viņš saņem? Tūlītēja piekrišana darījumam... Vispār jau ne! 99% gadījumu viņi dzird „Paldies! Es padomāšu.” Un pēc šīm frāzēm „pārdevēja” sejā iezīmējas jautājuma zīme... „Par ko te domāt?! Es nesaprotu!” Taču klients ir nepiekāpīgs un darījums karājas gaisā uz nenoteiktu laiku.
       Tādēļ ierosinu veikt nelielu uzdevumu. Paņemiet papīra lapu un tieši tagad uzrakstiet uz tās visas savas preces vai pakalpojuma priekšrocības, tās, kuras parasti sacat potenciālajiem klientiem. Es palīdzēšu, visticamāk, ka pirmais par ko runājat ir produkta vai pakalpojuma kvalitāte, nākamais ir pieejamība, piegāde. Kas vēl? Iespējams, ja runa ir par pakalpojumu, Jūs runājat par garantijām. Tālāk paredzu, ka par sortimentu, kāds to piemin, kāds ne. Var būt, ka Jums būs labas cenas, atlaides, akcijas. Pie precēm kāds vēl varbūt pieminēs brendu. Šo sarakstu var vēl turpināt. Uzrakstījāt?
        Tagad padomāsim, lūk par ko! Iztēlojies savus konkurentus! Par kādām priekšrocībām viņi stāsta saviem potenciālajiem klientiem? Es domāju, ka atbilde ir acīmredzama! Par tām pašām! Viņiem tāpat kā Jums būs kvalitatīva prece vai pakalpojums, viņiem būs atlaides un bonusi, viņi tāpat varēs atrast „kāpēc”izvietojums ir vislabākais, arī varēs ātri piegādāt, varēs dot garantijas un tā tālāk un tā joprojām. Vairumā gadījumu Jūsu argumenti ar arko neatšķirsies no konkurentu argumentiem.
        Un tagad pamēģināsim nostāties klienta vietā. Ko darīt viņam, ja visiem visi piedāvājumi ir vienādi? Un arī šeit, manā skatījumā atbilde ir redzama ar neapbruņotu aci. Protams, ka orientēties uz cenu! Ko gan vēl skatīt, ja visiem viss ir vienāds. Un šeit sākas moments, kurā klients sāk kaulēt cenu, sākas iebildumi, tiek prasītas atlaides un tā tālāk. Lai tas nenotiktu, pirmais, kas Tev jāsaprot – kādu labumu klientam sniedz tieši Tavs piedāvājums. Tieši šim konkrētajam klientam. Ko tādu Tu vari viņam piedāvāt, ko nevar citi? Padomā!
         Pārstāj būt kā visi un runāt par vienu un to pašu! Atceries! Ko vajag klientam un padomā, kā Tu vari palīdzēt viņam īstenot vēlmes, risināt problēmas.
Lūk viens piemērs, no dzīves ;)

Kaut kā sanācis tā ka armijā "trāpija" Profiņš pārdošanā ,Unikālo piedāvājumu meisters Kārlis !
Kur tādu likt ? Tad Kārlis saka ,varu tirgot apdrošināšanas polises algotņiem. OK runāts - darīts.
Un jau pavisam drīz priekšniecība pamana ka Kārlis pārdod, praktiski visiem visiem ar kuriem parunā un ka rezultāti viņam ir labāki par profiņiem kuri kuri jau gadiem strādā šajā biznesā.
Tad no priekšniecība nolemj noskaidrot ,kā Kārlis to dara.
Viņi savāc jauniesauktos vienā istabā, iesūta tur Kārli ar uzdevumu un novēro....
- Puiši es zinu ka Jūs negribat ilgi klausīties tukšā gvelžšanā ,tādēļ es īsi vienā munūtē, paskaidrošu Jums par apdrošināšanu.
Apdrošināšanas jēga ir vienkārša:
    Ja Jums tās nav ,Jūs aizsūta karot un Jūs tur nošauj - valdība aizsūta Jūsu ģimenei vēstuli ar līdzjūtību.

    Ja Jums tā ir, Jūs aizsūta karot un Jūs tur nošauj - valdība Jūsu ģimenei nosūta 50 000 (piecdesmit tūkstošus ) latus un līdzjūtības vēstuli.

Tad Viņš  uztaisa pauzi, nopēta istabā sēdošos un jautā : -

-Kā Jūs domājat,kurus pirmos, šinī situācijā SŪTĪS  KAROT ???



P.S. SIA KNIFI (www.3slepenie.com) konsultē, apmāca un izstrādā mājas lapas konkrēta mērķa sasniegšanai.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru