Kā piesaistīt īstos klientus
-
Vai viena no
problēmām klientu piesaistē mazajiem un vidējiem uzņēmumiem Latvijā nav tas, ka
tie aprobežojas tikai ar dažiem klientu piesaistes veidiem, piemēram, ievieto
reklāmu presē vai internetā, vienkārši sēž un gaida, kad klienti tos atradīs
paši?
-
Kā rāda mana pieredze un veiktie pārdošanas procesa
auditi, būtībā es katrā no veiktajiem auditiem saskaros ar to, ka ir atrasts
viens veids, kas tiek pielietots, lai atrastu klientus. Kāds uzņēmējs
informāciju par sevi izplata sociālajos tīklos, kādu citu klienti atrod paši un
pastāsta par viņu saviem draugiem, paziņām. Ir uzņēmēji, kuri reklamējas
portālā ss.lv, Piemēram, man ir konkrēts šāds klients – autonoma (http://www.gtautonoma.lv/lv/sakums/ ), kura sevi
reklamē tieši ss.lv. Šādi tiek piesaistīti klienti un citi klientu piesaistes
veidi netiek meklēti. Tomēr, svarīgi ir meklēt arī citus punktus caur kuriem
var veidot šo klientu plūsmu. Ja piemēram, Jūs saprotat, ka no reklāmas ss.lv
Jums ik mēnesi ienāk 25 klienti, tad Jums tas jāturpina un jāsāk aplūkot citas iespējas, salīdzināt piemēram, cik klientu Jums dod
reklāma avīzē. Svarīgi ir atrast savu īsto mērķauditoriju. Ja, Jūs analizējot savu esošo darbību, redzat ka ir, piemēram mikroautobusi un vieglās
automašīnas, Jūs tos izīrējat. Redzat, ka pieprasījums pēc mikroautobusu nomas
ir no cilvēkiem, kuri brauc ziemās slēpot. Respektīvi, tā ir ģimene vai draugu
kopa. Viņi noīrē mikroautobusu, viņiem ir pašiem savas slēpes, viņi nevēlas
lidot ar lidmašīnu, tāpēc izmantojuši Jūsu pakalpojumu. Šo zinot, Jūs to jau
varat likt kā piedāvājumu, nevis vienkārši reklamēt, ka izīrējat
mikroautobusus, bet, ka izīrēju mikroautobus slēpošanas braucieniem. Svarīgi ir
uzzināt kāpēc cilvēkiem ir nepieciešams izīrēt mikroautobusus un tālāk vadoties
pēc tā izstrādāt savu unikālo
piedāvājumu. Piemēram, Jūs zinat, ka 30% no Jūsu klientiem ir firmas, kurām
pēkšņi „noplīsusi” pašu tehnika, tātad Jūs zinat, ka Jūsu pakalpojumi ir kā
rezerves variants.http://www.gtautonoma.lv/lv/mikroautobusi/ Tad Jūs varat rīkoties šādi, doties uz autoservisiem un
noslēgt partnervienošanās par to, ka tik līdz kāds ierodas pie viņiem labot
busiņu, tad viņi iesaka, ka kamēr buss tiek remontēts ir iespēja noīrēt konkrētajā
autonomā uz remonta laiku citu busu. Šo sauc par partnerību. Iespēju ir ļoti
daudz, ja Jūs redzat, ka pie Jums nāk tūristi, tad domājiet tālāk. Dodaties uz
visām viesnīcām un piedāvāju savus paklapojumus. Šeit ir iespējams gūt labumu
gan man, gan pašai viesnīcai. Turklāt, apmierināts būs pats tūrists, kuram
nebūs kaut kur ārpus jāmeklē iespēja noīrēt, piemēram, vieglo automašīnu
izbraukumam. Šādu veidu kā rīkoties ir ļoti daudz.
-
Noteikti svarīga
loma ir arī klientu datubāžu veidošanai?
-
Bieži vien atklājas divi scenāriji. Ir firmas, kuras
vienkārši šādas datu bāzes neveido, un ir firmas, kuras nezin kā šīs datu bāzes
pielietot. Praktiskais pielietojums datu bāzēm ir ļoti vienkāršs. Ja klients
pie Jums jau ir kaut ko iegādājies, piemēram izīrējis automašīnu, klients ir
tepat blakus, Jūs varat viņu informēt par saviem aktuālajiem piedāvājumiem.
Piemēram, sadarbībā ar kādu viesu namu. Izīrē mašīnu pie Jums konkrētam
braucienam un saņemsi bonusā kaut ko patīkamu.
-
Tātad, ja Tu
zini, ka konkrēta ģimene, kura ziemās izīrē no tevis mikroautobusu braucienam
uz Alpiem, tad vasarā, atvaļinājumu laikā Tu vari piedāvāt mikroautobusu,
piemēram braucienam atpūtā pie dabas.
-
Nav pat nepieciešams piedāvāt. Pilnīgi pietiek pastāstīt
par to, kā atpūtai manus mikroautobusus izmanto citi klienti. Jūs varat
pastāstīt par dažādiem maršrutiem, par to kā Jūsu klienti izmanto Jūsu
pakalpojumus. Kādi ir knifi izmantojot viesnīcas, pastāstīt par dažādiem
zemūdensakmeņiem ar kādiem saskārušies Jūsu klienti ceļojot. Piemēram, nesen
pats biju ceļojumā uz Itāliju un uzķēros uz kādu lētu piedāvājumu izīrējot
automašīnu. Pirms brauciena norēķinājāmies par pakalpojumu – automašīnas īri
četriem cilvēkiem uz nedēļu. Pēc tam, jau nonākot uz vietas saskārāmies ar
problēmu, kuru nebijām ievērojuši. Kompānijai bija nepieciešama kredītkarte,
kuras kredītlimits ir 2000 eiro. Ja esi atsacījies no apdrošināšanas, tad
nepieciešama šī 2000 eiro naudas garantija uz to laiku, kamēr šī automašīna ir
pie tevis. Šis ir zemūdens akmens, kuru tu neparedzēji, jo savos tēriņos biji
iekļāvis 350 eiro par mašīnas īri, taču arī, ja tev ir šie 2000 eiro, tos
iespējams biji paredzējis tērēšanai citām ceļojuma vajadzībām. Tu esi iespiests
stūrī, vai nu esi spiests samaksāt160 eiro par apdrošināšanu, vai arī tev ir
jābūt šiem 2000 eiro, kurus tu nedrīksti tērēt atrodoties Itālijā. Turklāt, arī
pēc mašīnas nodošanas šie 2000 eiro tiek atgriesti trīs nedēļu laikā. Kāpēc es
šo pieminu, darbojoties konkrētajā nozarē, tu vari stāstīt saviem klientiem par
dažādām nozares specifikām, apgādāt tos ar vērtīgu informāciju.
-
Tatad, nevis
vienkārši piedāvā un pārdod klientam savus pakalpojumus, bet dalies ar vērtīgu
informāciju.
-
Jā, Jūs stāstat par to kas notiek nozarē, pastāstu par
saviem pakalpojumiem, par to, kas Jūsu klientam būtu interesanti. Un tikai
viena trešā daļa no tā ir pārdošana. Protams, ka cilvēkus kaitina, ja viņiem
visu laiku bāžas virsū ar tekstu – pērc no manis, bet, ja piedāvā vērtīgu informāciju un vienkārši par sevi atgādina-
jā, pie manis var arī nopirkt, tas ir citādāk. Varbūtība, ka tad kad cilvēkam
tiešām vajadzēs Jūsu pakalpojumus, un viņš tiešām izvēlēsies Jūs, šādos gadījumos
ir daudz lielāka.
-
Atgriežoties pie
klientu piesaistes. Kā Tu komentētu sekojošu situāciju? Uzņēmums uzsver, ka tam
ir savs klientu loks un jaunus klientus tas vienkārši nevēlas piesaistīt un
nevēlas lieki zīmēties, reklamēties.
-
Ir trīs galvenie iemesli kāpēc cilvēki nepērk. Pirmais
ir neticība produktam vai pakalpojumam, otrkārt, var neticēt produkta vai
pakalpojuma pārdevējam. Treškārt, tas ir ļoti interesanti – var ticēt produktam
un tā pārdevējam, bet var neticēt sev pašam, neticēt, ka konkrēto piedāvāto
lietu es mācēšu izmantot. Kā piemēram, manā gadījumā, es piedāvāju nopirkt
pakalpojumu – Pārdošanas procesu auditu(http://igorsbalodis.blogspot.com/p/pardosanas.html ), kurā noskaidrojam, kas un kā tiek
darīts līdz šim un atrodam veidus kurus var ieviest un vajag ieviest lai
pelnītu vairāk. Cilvēks saprot, ka viņš uzzinās ko jaunu, to pielietojot, tas
patiešām varētu nostrādāt. Jau ir desmitiem
firmas, kuras šo metodi pielietojot ir sasniegušas rezultātus, taču cilvēks
pazīst arī pats sevi un apzinās, ka viņam ērtāk ir strādāt tā kā līdz šim. Viņš
savā darbībā neko nevēlas mainīt. Pieradumam ir ļoti liels spēks.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru